vasre123456 vasre123456 .

vasre123456

خرید کامپیوتر دست دوم

خرید کامپیوتر دست دوم

خرید این گونه کامپیوترها بسته به نوع استفاده آن ها مانند: کار، بازی یا سبک زندگی هم می تواند مورد بحث باشد به بیان دیگر اگر قصد از خرید کامپیوتر دست دوم و کارکرده، مصارف خانگی است می توانند گزینه مناسبی باشند. اما برای استفاده به صورت حرفه ای، مناسب نیستند به دلیل اینکه اغلب مربوط به حداقل چهار یا پنج سال پیش بوده و از لحاظ سخت افزاری نسبتا قدیمی محسوب می شوند. این امر کار را تا حدودی دشوار می کنند.

البته برخی از آن ها ممکن است قابلیت ارتقا داشته باشند و با نصب کارت گرافیکی و ارتقای سیستم ویندوز، می توان تا حدود زیادی کامپیوتر را بروز رسانی کرد.
خرید و فروش کامپیوتر استوک و کارکرده، این روزها جایگاه ویژه ای در صنعت پیدا کرده و یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه ها محسوب می شود. اما با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، در خرید این اقلام، باید یک سری نکات و پارامترهایی را رعایت کرد. در این ادامه به ذکر این نکات مهم خواهیم پرداخت:

1- ظرفیت حافظه
معمولا کامپیوترهای کارکرده از میزان رم کمتری نسبت به کامپیوترهای نو و آکبند برخوردار هستند. چون رم ها به طور مداوم ارتقا یافته و بروز رسانی می شوند. در کامپیوتر های دست دوم، معمولا رم هایی با حجم بالا استفاده نمی شوند مگر اینکه برای نصب برنامه های بیشتر و با حجم بالا مورد استفاده قرار گیرند.
امروزه کامپیوترهای نو با حجم بالای رم و ظرفیت حافظه، نسبت به گذشته بسیار بیشتر وجود دارد.

2- واحد پردازنده مرکزی
سرعت پردازنده کامپیوتر نیز مانند رم، اهمیت زیادی دارد و نقش تعیین کننده ای در خرید این محصول را ایفا می کند. در کامپیوترهای امروزی و نوین از تکنولوژی های بسیار پیچیده و مختلفی استفاده شده که تجزیه و تحلیل آن ها نیاز به دانش فنی و تخصص کافی دارد.

پردازنده های دو هسته ای، برای بیشتر خریداران کامپیوترهای کارکرده، می تواند مناسب باشد اما اگر کامپیوتر را برای اجرای برنامه هایی مانند: فتوشاپ و بازی های ویدیوئی، خریداری می کنید پردازنده های چهار هسته ای مناسب تر خواهند بود. اگر قصد خرید شما از کامپیوتر، بازی کردن است پردازنده با سرعت بالا را انتخاب کنید. واحدی که برای سنجش میزان سرعت پردازنده کامپیوتر از آن استفاده می کنند گیگاهرتز است.

3- اتصالات و پورت ها
اتصالات و پورت ها در خرید کامپیوتر دست دوم تا حدودی چالش برانگیز خواهد بود. چرا که فرد خریدار به دنبال کامپیوتری است که تمام پورت های مورد نیاز برای اتصال به وسایل دیگر را داشته باشد. این موارد در برگیرنده USB، HDMI، DVI است.
نکته قابل توجه دیگر این است که کامپیوتری که با پورت USB3.0 می تواند با پورت USB2.0 هم کار کند ولی ممکن است همه قابلیت های استفاده از آن در دسترس نباشد.

4- رزولوشن کامپیوتر
شما در هنگام خرید کامپیوتر کارکرده می توانید هر مانیتوری را که دوست دارید خریداری کنید اما بهتر است مانیتوری انتخاب کنید که حداقل 22 اینچ و دارای رزولیشن 1080 پیکسل باشد. بدیهی است که یک صفحه نمایشگر خوب تاثیر زیادی در افزایش راندمان کاری و بهره وری شما خواهد داشت.

5- کارت گرافیکی
کارت های گرافیکی قابل استفاده در کامپیوتر در دو نوع اختصاصی و مجتمع عرضه می شوند. نوع مجتمع قابلیت غیرفعال کردن ندارد. ولی کارت های گرافیکی نوع اختصاصی، از قابلیت حذف و ارتقا برخوردار هستند. بنابراین در هنگام خرید کامپیوترهای کارکرده به خصوص برای گیم، دستگاهی با کارت گرافیکی اختصاصی تهیه کنید تا قدرت و قابلیت تغییرات و جابجایی، روی آن را داشته باشید.

6- تمیزی و براق بودن کامپیوتر
در هنگام خرید کامپیوتر دست دوم از خرید مانیتورهایی که سطحی خراشیده و خش دار، دارند امتناع کنید. زیرا وجود خراشیدگی و خط خوردگی حاکی از عمر بالا و عدم رسیدگی خوب به دستگاه است. که این موارد علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب، ممکن است عملکرد اصلی دستگاه را نیز تحت شعاع قرار دهد.

تست صحت عملکرد کامپیوتر
اگر می خواهید دستگاه دست دوم خود را از بازارهای آنلاین مثل آمازون تهیه کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که امکان تست محصول وجود ندارد. اما بالعکس در خریدهای حضوری و آفلاین امکان تست به وسیله یک کیت وجود دارد که با استفاده از آن می توانید پورت ها، کابل ها، فلش درایو، دیسک درایو و موارد دیگر را تست نموده و محصول مورد نظر خود را با اطمینان خاطر انتخاب و خریداری کنید.

هنگام خرید با کامپیوتر کارکنید پورت ها را امتحان نمایید تا حد امکان داده هایی را آپلود یا دانلود کنید تا از عملکرد صحیح و درست تمام قسمت های کامپیوتر مطمئن شوید تا بعد از خرید چیزی برای شکه شدن وجود نداشته باشد.
با توجه به مطالب مذکور انتخاب و خرید کامپیوتر دست دوم تا حدودی نیاز به آشنایی به سخت افزار ها و نرم افزارهای کامپیوتری دارد. این آگاهی می تواند راهنمای خوبی در فرآیند انتخاب و خرید کامپیوتر کارکرده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۸:۵۸ توسط:vasre123456 موضوع: نظرات (0)